Informacje na temat wysokości zadłużenia uzyskasz w Dziale Księgowym Najemców przy ul. św. Antoniego 19
Kontakt e – mailowy: en@zzk.wroc.pl
Kontakt telefoniczny: (71) 769-68-11, (71) 769-68-13, (71) 769-68-14, (71) 769-68-15, (71) 769-68-16, (71) 769-68-17
Wniosek o udzielenie informacji o zadłużeniu można przesyłać za pośrednictwem poczty, jak też wysłać w formie elektronicznej
na skrzynkę e-PUAP Zarządu Zasobu Komunalnego (wniosek podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub na adres e-mailowy en@zzk.wroc.pl.
Na wnioski przesłane drogą elektroniczną na powyższy adres odpowiedź zostanie udzielona za pośrednictwem Poczty Polskiej.
W zapytaniu należy podać dane niezbędne do udzielenia odpowiedzi: imię i nazwisko, adres oraz numer telefonu. Telefonicznie przyjmowane są wyłącznie zgłoszenia o wystawienie zaświadczenia o stanie finansowym.
Nie udzielamy informacji telefonicznie o stanie kartoteki finansowej oraz nie dokonujemy analizy płatności
przez telefon
Informacje na temat podjętych działań windykacyjnych uzyskasz w Dziale Windykacji przy ul. św. Elżbiety 3
Kontakt e – mailowy: windykacja@zzk.wroc.pl
Kontakt telefoniczny: (71) 776-24-35, (71) 776-24-37, (71) 776-24-07, (71) 776-24-57, (71) 776-24-38,
(71) 776-24-42, (71) 776-24-25
Uwaga! Zaległości zasądzone nakazem zapłaty lub wyrokiem należy regulować na rachunek bankowy Gminy Wrocław
nr: 52 1020 5226 0000 6102 0417 7853
W tytule wpłaty należy podać sygn. akt nakazu zapłaty lub wyroku
W przypadku zadłużenia lokalu mieszkalnego istnieje możliwość wystąpienia do Działu Udzielania Ulg
przy ul. św. Elżbiety 3 o udzielenie pomocy w jego spłacie.
Kontakt e – mailowy: ulgi@zzk.wroc.pl
Kontakt telefoniczny: 71 776 24 09, 71 776 24 45, 71 776 24 47
Sprawy dotyczące udzielania ulg w spłacie zadłużenia regulują następujące przepisy:
- Uchwała nr XLVII/1415/10 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 18 marca 2010r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania, rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Wrocław lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych (t.j. Dz. Urz. Woj. Doln. z 2022 r. poz. 788 ze zm.),
- Uchwała nr III/9/24 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 czerwca 2024 r. zmieniająca uchwałę nr XLVII/1415/10 Rady Miejskiej Wrocławia w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Wrocław lub jej jednostkom organizacyjnym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych (Dz. Urz. Woj. Doln z 2024r. poz. 3420).
Rodzaje ulg o jakie można się ubiegać:
- odroczenie terminu płatności,
- rozłożenie spłaty zadłużenia na raty,
- umorzenie zadłużenia (w całości lub części).
Wymagane dokumenty:
- pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem (należy wskazać rodzaj wnioskowanej ulgi; w przypadku ubiegania się o rozłożenie spłaty zaległości na raty należy zadeklarować wysokość raty; w przypadku ubiegania się o odroczenie terminu płatności należy wskazać datę, do której ma nastąpić odroczenie),
- oświadczenie o stanie majątkowym stanowiące załącznik do ww. uchwały,
- oświadczenie o osobach zamieszkałych w lokalu,
- poprawnie wypełnione i podpisane oświadczenie o uznaniu długu,
- zaświadczenia o dochodach netto (w tym także świadczeniach uzyskanych na dzieci) z ostatnich 3 miesięcy,
- oświadczenie o nieudokumentowanym dochodzie (np. z prac zleconych, zbieractwa, prac dorywczych i innych)
z ostatnich 3 miesięcy - jeśli dotyczy, - zaświadczenie z Powiatowego Urzędu Pracy o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej – jeśli dotyczy,
- zaświadczenie/oświadczenie o uzyskanych świadczeniach z MOPS (zasiłki stałe, celowe, pielęgnacyjne, rodzinne itp.)
z ostatnich 3 miesięcy, w przypadku nieotrzymywania świadczeń należy złożyć oświadczenie o ich niepobieraniu; - dokumenty potwierdzające nabycie lub odrzucenie spadku po zmarłym dłużniku – jeśli dotyczy;
- inne zaświadczenia/oświadczenia mające wpływ na sytuację materialną wnioskodawców.
Udzielenie ulgi w formie umorzenia (w całości lub części) wymaga złożenia wniosku wraz z ww. dokumentami przez wszystkie osoby odpowiedzialne za zadłużenie. Niezłożenie dokumentów przez współdłużników daje jedynie możliwość ubiegania się o ulgę w formie rozłożenia spłaty zadłużenia na raty.
Istnieje możliwość upoważnienia osoby trzeciej do wszelkich czynności prawnych, w tym do składania oświadczeń
i podpisywania porozumień z Gminą Wrocław, dotyczących udzielania ulgi (pełnomocnika można ustanowić wykorzystując nasz druk pełnomocnictwa).
Wymagane druki można wydrukować z niniejszej strony, a także pobrać w siedzibie ZZK lub najbliższym Biurze Obsługi Klienta.
Kompletną dokumentację można złożyć w następujący sposób:
- przesłać drogą pocztową na adres: Zarząd Zasobu Komunalnego ul. św. Elżbiety 3, 50-111 Wrocław,
- złożyć w Kancelarii Ogólnej w siedzibie ZZK lub w najbliższym Biurze Obsługi Klienta,
- przesłać drogą elektroniczną na skrzynkę ePUAP Zarządu Zasobu Komunalnego (wniosek podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
Dokumenty do pobrania:
Oświadczenie o stanie majątkowym (docx 37KB)
Oświadczenie o osobach zamieszkałych w lokalu (doc 46 KB)
Oświadczenie o uznaniu długu (pdf 228KB)
Oświadczenie o nieudokumentowanym dochodzie (pdf 168KB)
Pełnomocnictwo (pdf 227KB)
W przypadku zadłużonego lokalu, najemca ma możliwość odpracowania zobowiązania.
Należy zwrócić się do Działu Kaucji i Lokali Mieszkalnych przy ul. Gajowickiej 96A
Kontakt e–mailowy: km@zzk.wroc.pl
Kontakt telefoniczny: (71) 798 69 71 wew. 122
Zasady udzielania pomocy w spłacie zadłużenia, poprzez zmianę formy świadczenia pieniężnego na świadczenie rzeczowe, reguluje Zarządzenie nr 8463/13 Prezydenta Wrocławia z dnia 3 września 2013 r., zmienione zarządzeniem nr 1139/19 Prezydenta Wrocławia
z dnia 14 czerwca 2019 r.
Pobierz wniosek (o odpracowanie), wypełnij go i złóż w najbliższym Biurze Obsługi Klienta.