Do zadań Biur Obsługi Klienta należy:
- informowanie mieszkańców o kompetencjach Zarządu Zasobu Komunalnego oraz o tym, jak należy załatwić sprawy będące przedmiotem działalności ZZK,
- przyjmowanie wniosków, przekazywanie niezbędnych formularzy oraz ich wypełnianie na rzecz mieszkańców, jak i innych jednostek organizacyjnych Gminy Wrocław wraz z wydawaniem niezbędnych opinii i ocen,
- nadzór nad prawidłową realizacją usług w zakresie eksploatacji zarządzanego zasobu,
- prowadzenie spraw związanych z najmem lokali mieszkalnych i użytkowych oraz gospodarowaniem tymi lokalami,
- realizowanie planu rzeczowo-finansowego konserwacji poprzez przygotowanie, nadzór oraz rozliczanie wykonawców z wykonanych konserwacji i usuniętych awarii,
- sporządzanie planów konserwacji oraz remontów w zakresie prac stolarskich i zduńskich oraz opracowywanie projektów rocznych planów rzeczowo-finansowych konserwacji w oparciu o przeglądy, a także o protokoły kontroli okresowej obiektów budowlanych oraz nakazy pokontrolne wydane przez uprawnione organy,
- wyrażanie zgody na przeprowadzenie remontów finansowanych i wykonywanych przez najemców posiadających tytuł prawny, przygotowywanie umów remontowych oraz kontrola ich wykonywania pod względem formalno-prawnym, technicznym oraz rozliczanie finansowe wykonywanych remontów,
- przygotowanie, nadzór i rozliczanie czynności okresowych kontroli budynków, o których mowa w art.62 Prawa budowlanego, realizowanych przez wykonawców na podstawie odrębnych umów,
- prowadzenie książek obiektu budowlanego w rozumieniu art. 64 ustawy Prawo budowlane, wraz z dokonywaniem zapisów dotyczących przeprowadzonych badań i kontroli stanu technicznego, remontów i przebudowy, w okresie użytkowania obiektu.
Przyjęcia najemców lokali komunalnych odbywają się od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30,
a w środy do godz. 17:00.