W przypadku występującego zadłużenia za lokal użytkowy informacje o wysokości zadłużenia można uzyskać w Dziale Księgowym Najemców przy ul. Karola Miarki 7, 50-306 Wrocław.
kontakt e-mailowy: en@zzk.wroc.pl
kontakt telefoniczny: (71) 77-242-47, (71) 77-242-61
Wniosek o udzielenie informacji o zadłużeniu można przesyłać za pośrednictwem poczty, jak też wysłać w formie elektronicznej na skrzynkę e-PUAP Zarządu Zasobu Komunalnego (wniosek podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub na adres
e-mailowy en@zzk.wroc.pl (wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
Na wnioski przesłane bez podpisu kwalifikowanego odpowiedź zostanie udzielona za pośrednictwem Poczty Polskiej. W zapytaniu należy podać dane niezbędne do udzielenia odpowiedzi: imię i nazwisko, nazwę firmy, adres oraz numer telefonu. Telefonicznie przyjmowane są wyłącznie zgłoszenia
o wystawienie zaświadczenia o stanie finansowym. Nie udzielamy informacji telefonicznie o stanie kartoteki finansowej oraz nie dokonujemy analizy płatności przez telefon.
Informacje o podjętych czynnościach windykacyjnych można uzyskać w Dziale Windykacji
ul. Św. Elżbiety 3, 50-111 Wrocław.
kontakt e-mailowy: wn@zzk.wroc.pl
kontakt telefoniczny: (71) 777 24 57, (71) 777 24 38, (71) 777 24 42, (71) 777 24 25.
Uwaga! Zaległości zasądzone nakazem zapłaty lub wyrokiem należy regulować na rachunek bankowy Gminy Wrocław nr: 30 1020 5226 0000 6102 0417 7861. W tytule wpłaty należy podać sygn. akt nakazu zapłaty lub wyroku.
W przypadku braku możliwości jednorazowej spłaty zaległości istnieje możliwość skorzystania z ulgi. Kwestię udzielania ulg w spłacie zaległości reguluje Uchwała nr XLVII/1415/10 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 18 marca 2010r. w sprawie szczegółowych zasad, sposobu i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych mających charakter cywilnoprawny przypadających Gminie Wrocław lub jej jednostkom podległym oraz wskazania organu i osób do tego uprawnionych z późniejszymi zmianami.
Ulga w spłacie należności pieniężnych dla osób fizycznych i prawnych niebędących przedsiębiorcami:
W celu rozpoznania wniosku o udzielenie ulgi osoba fizyczna niebędąca przedsiębiorcą powinna złożyć następujące wypełnione i podpisane dokumenty:
- . Oświadczenie o stanie majątkowym, stanowiące załącznik do ww. Uchwały Rady Miejskiej.
- Kopię deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku .
- Dokumenty obrazujące wysokość dochodów za rok bieżący na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku oraz inne dokumenty potwierdzające, że uiszczenie zaległości stanowi zagrożenie dla egzystencji dłużnika i osób będących na jego utrzymaniu.
- Zaświadczenie o zaleganiu/nie zaleganiu z płatnościami wobec Urzędu Miejskiego Wrocławia
z tytułu podatków i opłat lokalnych.
Ponadto w toku postępowania o udzielenie ulgi wymagane będzie podpisanie przygotowanego przez wierzyciela oświadczenia o uznaniu długu.
W celu rozpoznania wniosku o udzielenie ulgi osoba prawna (np. fundacja, stowarzyszenie) niebędąca przedsiębiorcą powinna złożyć następujące wypełnione i podpisane dokumenty:
- Podpisany przez osobę umocowaną we właściwym Rejestrze (np. Krajowym Rejestrze Sądowym) wniosek o udzielenie ulgi.
- Sprawozdanie finansowe za okres ostatniego roku sporządzone zgodnie z przepisami
o rachunkowości. - Dokumenty finansowe za rok bieżący na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub inne dokumenty potwierdzające trudną sytuację ekonomiczną.
- Zaświadczenie o zaleganiu/nie zaleganiu z płatnościami wobec Urzędu Miejskiego Wrocławia
z tytułu podatków i opłat lokalnych.
Ponadto w toku postępowania o udzielenie ulgi wymagane będzie podpisanie przygotowanego przez wierzyciela oświadczenia o uznaniu długu.
Ulga w spłacie należności pieniężnych dla osób fizycznych i prawnych będących przedsiębiorcami:
UWAGA PRZEDSIĘBIORCY – Ulga w spłacie należności oprócz ww. Uchwały Rady Miejskiej obwarowana jest następującymi przepisami o pomocy de minimis:
– Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013r., str.1 z późn. zm.),
– ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2020r. poz. 708 z późn. zm.),
– rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. Nr 53 poz. 311 z późn. zm.)
W celu rozpoznania wniosku o udzielenie ulgi osoba fizyczna będąca przedsiębiorcą
powinna złożyć następujące wypełnione i podpisane dokumenty:
- Oświadczenie o stanie majątkowym, stanowiące załącznik do ww. Uchwały Rady Miejskiej.
- Oświadczenie o otrzymaniu bądź nieotrzymaniu pomocy de minimis.
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie
z przepisami o rachunkowości (np. zestawienie przychodów, rozchodów). - Dokumenty obrazujące wysokość dochodów za rok bieżący na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku oraz inne dokumenty potwierdzające, że uiszczenie zaległości stanowi zagrożenie dla egzystencji dłużnika i osób będących na jego utrzymaniu.
- Zaświadczenie o zaleganiu/nie zaleganiu z płatnościami wobec Urzędu Miejskiego Wrocławia
z tytułu podatków i opłat lokalnych.
Ponadto w toku postępowania o udzielenie ulgi wymagane będzie podpisanie przygotowanego przez wierzyciela oświadczenia o uznaniu długu.
W celu rozpoznania wniosku o udzielenie ulgi osoba prawna będąca przedsiębiorcą (np. spółka z o.o., spółka jawna) powinna złożyć następujące wypełnione i podpisane dokumenty:
- Podpisany przez osobę umocowaną we właściwym Rejestrze (np. Krajowym Rejestrze Sądowym) wniosek o udzielenie ulgi.
- Oświadczenie o otrzymaniu bądź nieotrzymaniu pomocy de minimis
- Formularz informacji przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
- Sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych sporządzone zgodnie
z przepisami o rachunkowości (np. zestawienie przychodów, rozchodów). - Dokumenty finansowe za rok bieżący na ostatni dzień miesiąca poprzedzającego złożenie wniosku lub inne dokumenty potwierdzające trudną sytuację ekonomiczną.
Ponadto w toku postępowania o udzielenie ulgi wymagane będzie podpisanie przygotowanego przez wierzyciela oświadczenia o uznaniu długu.
Wniosek o udzielenie ulgi wraz z wymaganymi załącznikami można przesyłać za pośrednictwem poczty lub skorzystać z wrzutnika umieszczonego na drzwiach siedziby ZZK przy ul. Św. Elżbiety 3, jak też wysłać w formie elektronicznej na skrzynkę e-PUAP Zarządu Zasobu Komunalnego (wniosek podpisany profilem zaufanym lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym) lub na adres
e-mailowy wn@zzk.wroc.pl (wniosek podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym).