Postawę prawną dla dzierżaw miejsc zbiórki odpadów stanowi Zarządzenie Prezydenta Wrocławia nr 2528/08 z dnia 24 stycznia 2008 r
Dokumenty konieczne do zawarcia umowy dzierżawy:
1. Pisemny wniosek zarządcy / administratora / zarządu wspólnoty mieszkaniowej/ spółdzielni mieszkaniowej / właściciela nieruchomości;
2. Prawomocnie podjęta uchwała Wspólnoty Mieszkaniowej w sprawie wyrażenia zgody przez właścicieli lokali na dzierżawienie terenu w celu organizacji miejsc zbiórki odpadów;
3. Dane indentyfikacyjne Wnioskodawcy: NIP, Regon;
4. Mapa z zaznaczeniem przedmiotu dzierżawy: arkusz mapy, nr działki, obręb, powierzchnia objęta wnioskiem o dzierżawę ( wymiary szerokość x długość w m), lista podmiotów korzystających z nieruchomości, zwymiarowanie w terenie ( w stosunku do najbliższych co najmniej dwóch nieruchomości budynkowych);
5. Aktualny wypis KRS zarządcy / administratora / innego podmiotu gospodarczego lub zgłoszenie do ewidencji prowadzenia działalności gospodarczej osoby fizycznej;
6. W przypadku złożenia wniosku przez osobę fizyczną lub podmiot gospodarczy nie będący wspólnotą ani spółdzielnią mieszkaniową wymagane jest załączenie dokumentu potwierdzającego tytuł własności nieruchomości.
W przypadku kilku korzystających z jednego miejsca zbiórki odpadów w/w dokumenty muszą być złożone przez każdy podmiot gospodarczy / z uwzględnieniem wspólnot mieszkaniowych/
Uwaga! Ważne:
Niekompletne wnioski będą odsyłane do wnioskodawcy bez rozpatrzenia, celem uzupełnienia.
Wnioski z kompletem wymaganej dokumentacji będą rozpatrywane wg kolejności zgłoszeń.
Zastrzegamy możliwość wnoszenia o dołączenie dodatkowych dokumentów i informacji.
W oparciu o zarządzenia nr 2528/08 z dnia 24 stycznia 2008 r. (oddanie w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wrocław w celu organizacji miejsc zbiórki odpadów dla mieszkańców) oraz nr 2529/08 z dnia 24 stycznia 2008 r. (oddanie w dzierżawę w trybie bezprzetargowym nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wrocław w celu ich zagospodarowania w granicach niezbędnych do obsługi mieszkańców), dzierżawy nieruchomości będą ustanawiane w trybie bezprzetargowym.
Umowy dzierżawy będą zawierane na okres zgodnie z §2 ust.4 Uchwały Rady Miejskiej nr XLIX/697/98 oraz zgodnie z zapisami §2 zarządzeń Prezydenta Wrocławia nr 2528/08 i 2529/08 (patrz wyżej).
Teren zostaje przekazany Wnioskodawcy wyłącznie po zawarciu umowy dzierżawy i protokołu zdawczo – odbiorczego (dzierżawa miejsc zbiórki odpadów, Podwórek, wnętrz blokowych, całych działek geodezyjnych).
W przypadku niezachowania terminów zdania nieruchomości gruntowej przez wnioskodawcę, samowolnego jej zajęcia lub niewłaściwego przywrócenia do pierwotnego stanu użytkowania przedmiotu dzierżawy lub zajęcia czasowego, zarządca terenu ma prawo naliczyć karę zgodnie z zarządzeniem nr 8600/10.