Podstawa prawna
Zarządzenie nr 275/24 Dyrektora Zarządu Zasobu Komunalnego we Wrocławiu z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Procedury wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa
i podejmowania działań następczych oraz powołania Pełnomocnika do spraw naruszeń prawa oraz art.24 ust.1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz.928).
Opis ogólny
Przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem podstawowego i bezpiecznego zarządzania i służy zwiększeniu efektywności wykrywania naruszeń i podejmowania działań w celu ich eliminacji i ograniczenia ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych ZZK.
Wdrożony system przyjmowania zgłoszeń umożliwia zgłaszanie ich za pośrednictwem łatwo dostępnych kanałów, w sposób gwarantujący rzetelne i niezależne rozpoznanie zgłoszenia
oraz w sposób zapewniający osobie dokonującej zgłoszenia ochronę przed działaniami o charakterze odwetowym, represyjnym, dyskryminacyjnym lub innym rodzajem niesprawiedliwego traktowania, w związku z dokonanym zgłoszeniem.
Zgłoszenie naruszenia prawa to informacja, w tym uzasadnione podejrzenie, dotyczącego zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie
w Zarządzie Zasobu Komunalnego we Wrocławiu, w którym sygnalista pracuje lub pracował, lub w innej organizacji, z którą zgłaszający utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą, lub dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa.
Wymagane dokumenty
W przypadku zgłoszenia w postaci papierowej lub elektronicznej (formularz zgłoszenia).
Miejsce i godziny załatwienia sprawy
Zarząd Zasobu Komunalnego we Wrocławiu, ul. św. Elżbiety 3, 50-111 Wrocław codziennie w godzinach od 8:00 do 13:00.
Osoba odpowiedzialna
Pełnomocnik Dyrektora ds. naruszeń prawa – Dariusz Ostrowski
Uwagi
Poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w ZZK:
- za pośrednictwem skrzynki mailowej: sygnalista@zzk.wroc.pl. Wskazane jest przekazanie pliku zaszyfrowanego. Szyfr do pliku należy przekazać Pełnomocnikowi osobiście albo telefonicznie.
- pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres: Zarząd Zasobu Komunalnego, ul. Świętej Elżbiety 3, 50-111 Wrocław, z dopiskiem: ,,Poufne – zgłoszenie naruszenia prawa”.
Przesyłka przekazywana jest bezpośrednio do rąk własnych Pełnomocnika, - telefonicznie, przez połączenie nie podlegające rejestracji audio, jeśli zgłaszający nie wyrazi zgody, pod numerem tel. (71-776 24 29). Zgłoszenie to jest dokumentowane w formie protokołu rozmowy sporządzonego przez Pełnomocnika,
- na wniosek Sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
- zgłoszenie może mieć charakter jawny, poufny albo anonimowy.
Formularze do pobrania
Formularz zgłoszenia (48kb doc)
Klauzula informacyjna dla sygnalisty i innych osób (66kb doc)