Podstawa prawna
Zarządzenie nr 275/24 Dyrektora Zarządu Zasobu Komunalnego we Wrocławiu z dnia 16 września 2024 r. w sprawie wprowadzenia Procedury wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa
i podejmowania działań następczych oraz powołania Pełnomocnika do spraw naruszeń prawa oraz art.24 ust.1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz.U. z 2024 r. poz.928).

Opis ogólny
Przyjmowanie zgłoszeń naruszeń prawa jest elementem podstawowego i bezpiecznego zarządzania i służy zwiększeniu efektywności wykrywania naruszeń i podejmowania działań w celu ich eliminacji i ograniczenia ryzyka na wszystkich poziomach organizacyjnych ZZK.
Wdrożony system przyjmowania zgłoszeń umożliwia zgłaszanie ich za pośrednictwem łatwo dostępnych kanałów, w sposób gwarantujący rzetelne i niezależne rozpoznanie zgłoszenia
oraz w sposób zapewniający osobie dokonującej zgłoszenia ochronę przed działaniami o charakterze odwetowym, represyjnym, dyskryminacyjnym lub innym rodzajem niesprawiedliwego traktowania, w związku z dokonanym zgłoszeniem.
Zgłoszenie naruszenia prawa to informacja, w tym uzasadnione podejrzenie, dotyczącego zaistniałego lub potencjalnego naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie
w Zarządzie Zasobu Komunalnego we Wrocławiu, w którym sygnalista pracuje lub pracował, lub w innej organizacji, z którą zgłaszający utrzymuje lub utrzymywał kontakt w kontekście związanym z pracą, lub dotyczącą próby ukrycia takiego naruszenia prawa.

Wymagane dokumenty
W przypadku zgłoszenia w postaci papierowej lub elektronicznej (formularz zgłoszenia).

Miejsce i godziny załatwienia sprawy
Zarząd Zasobu Komunalnego we Wrocławiu, ul. św. Elżbiety 3, 50-111 Wrocław codziennie w godzinach od 8:00 do 13:00.

Osoba odpowiedzialna
Pełnomocnik Dyrektora ds. naruszeń prawa – Dariusz Ostrowski

Uwagi
Poufne kanały zgłoszeń funkcjonujące w ZZK:

  • za pośrednictwem skrzynki mailowej: sygnalista@zzk.wroc.pl. Wskazane jest przekazanie pliku zaszyfrowanego. Szyfr do pliku należy przekazać Pełnomocnikowi osobiście albo telefonicznie.
  • pisemnie za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:  Zarząd Zasobu Komunalnego, ul. Świętej Elżbiety 3, 50-111 Wrocław, z dopiskiem: ,,Poufne – zgłoszenie naruszenia prawa”.
    Przesyłka przekazywana jest bezpośrednio do rąk własnych Pełnomocnika,
  • telefonicznie, przez połączenie nie podlegające rejestracji audio, jeśli zgłaszający nie wyrazi zgody, pod numerem tel. (71-776 24 29). Zgłoszenie to jest dokumentowane w formie protokołu rozmowy sporządzonego przez Pełnomocnika,
  • na wniosek Sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku.
  • zgłoszenie może mieć charakter jawny, poufny albo anonimowy.

Formularze do pobrania
Formularz zgłoszenia (48kb doc)
Klauzula informacyjna dla sygnalisty i innych osób (66kb doc)

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij